چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام یکی از راه‌های مهم برای دسترسی به مخاطبان هدف شما است. با توجه به اینکه اینستاگرام تنها پلتفرمی است که بیش از 15 میلیارد بازدید در کل یک ماه دارد، از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا به شمار می‌رود. فراوانی کاربران اینستاگرام، در کنار جذابیت و سادگی محتوا، از مهم‌ترین عواملی است که اینستاگرام را یک اَپ برتر برای شروع و ادامه کسب‌وکار به همه شناسانده است. اینستاگرام یکی از ابزارهای مهم تغییر در جهان کسب و کارهای مدرن و دنیای دیجیتال است. تبلیغات در اینستاگرام هیچ محدودیتی ندارد و خیلی سریع به شناسایی و قدرت گرفتن برند شما کمک می‌کند.

انواع اصلی قالب‌های تبلیغاتی موجود در اینستاگرام

همان طور که احتمالا خودتان هم بهتر می‌دانید، روش‌های مختلفی برای تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد که هر کدام تاثیرگذاری خود را دارند. با توجه به استفاده کاربران از بخش‌های مختلف اینستاگرام، در مورد هر یک از این قالب‌ها کمی بیشتر برایتان توضیح می‌دهیم.

تبلیغات از طریق عکس

این نوع تبلیغ رایج‌ترین شکل تبلیغات در اینستاگرام هستند. آن‌ها از یک تصویر خاص از برند شما همراه با عنوان تشکیل شده‌اند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محصولات خود را به نمایش بگذارند، داستانی مینیمال در مورد محصول خود تعریف یا هویت برند را برجسته کنند. تبلیغات از طریق عکس می‌تواند در صفحه فید کاربران یا به عنوان پست‌های یک روزه در پیج‌های معروف قرار داده شود.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی امکان داستان‌سرایی پویاتری را فراهم می‌کند و می‌تواند تا 60 ثانیه طول بکشد (یا برای مکان‌های تبلیغاتی خاص، کمی بیشتر). این تبلیغات در عمل برای نمایش محصولات، به اشتراک گذاری نظرات مشتریان یا ارائه محتوای تهیه و تولید محتوای شما موثر به نظر می‌رسند.

تبلیغات در پست اسلایدی

پست‌های اسلایدی به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که چندین عکس یا ویدیو را در یک آگهی قرار دهند، که کاربران می‌توانند آن‌ها را یکی‌یکی ببینند. این قالب برای نمایش طیف وسیعی از محصولات، توضیح ویژگی‌های محصولات در یک داستان چند قسمتی یا ارائه دیدگاه‌های مختلف از یک محصول یا خدمات ایده‌آل است.

تبلیغات در استوری

استوری‌های اینستاگرام در بالای فیدهای کاربران ظاهر می‌شود و قالبی بسیار جذاب به شمار می‌رود که طرفداران زیادی دارد و تمام صفحه را اشغال می‌کند. آگهی‌های استوری می‌توانند شامل عکس یا ویدیو باشند و با عناصر تعاملی مانند پیوندهای لینک‌دار، برچسب‌ها و نظرسنجی‌ها با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنند و در عین حال از این تعامل، خواسته‌های مخاطب هدف را بشناسند. این تبلیغات به ویژه برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و انجام اقدامات مستقیم، مانند بازدید از وب‌سایت یا دانلود اپلیکیشن، خوب هستند.

تبلیغات در ریلز

ریلز اینستاگرام یک ویژگی جدیدتر است که الگوی آن از ویدیوهای برنامه تیک‌تاک الهام گرفته شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا در ویدیوهای کوتاه و جذاب، محتواهایی را که بیشتر دوست دارند ببینند. تبلیغات ریلز در زبانه ریلزها نشان داده می‌شوند و می‌تواند راهی قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان جوان‌تری باشد که از این قالب لذت می‌برند. تبلیغات می‌تواند تا 60 ثانیه طول بکشد و به صورت ارگانیک در صفحه فید یا اکسپلور اینستاگرام ظاهر شود.

تبلیغات IGTV

تبلیغات IGTV (تلویزیون اینستاگرام) تبلیغات ویدیویی طولانی‌مدتی هستند که برای تماشای ویدیوهای IGTV به کاربران نمایش داده می‌شوند. این قالب برای برندهایی مناسب است که می‌خواهند محتوای عمیق‌تر مانند آموزش، مصاحبه یا معرفی محصول را به اشتراک بگذارند.

تبلیغات در اکسپلور

این تبلیغات در زبانه اکسپلور ظاهر می‌شوند، جایی که کاربران محتوای جدید متناسب با علایق خود را کشف می‌کنند. تبلیغات در اینجا به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از قصد کاربران برای کشف و تعامل با حساب‌ها و محصولات جدید بهره ببرند.

تبلیغات برای خرید

تبلیغات برای خرید به صورت تجارت الکترونیکی طراحی شده است و به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از طریق برنامه خرید کنند. این تبلیغات دارای دکمه «همین الان خرید کن» یا برچسب‌های محصول هستند که وارد صفحه جزئیات محصول در اینستاگرام می‌شود یا کاربران را برای خرید به وب‌سایت کسب‌وکار هدایت می‌کند.

تبلیغات مجموعه‌ای

تبلیغات مجموعه‌ای شامل ویدئو، تصاویر یا نمایش عکس‌های اسلایدی است که با ویژگی‌های خرید ترکیب می‌شوند. آن‌ها معمولاً شامل یک تصویر کاور یا ویدیو و چندین تصویر محصول در اسلایدهای بعدی می‌شوند که به کاربران این امکان را می‌دهد مجموعه‌ای از اقلام را مرور و برای خرید کلیک کنند.

تبلیغات محتوایی توسط کمپین‌ها

این تبلیغات به گونه‌ای است که شما می‌توانید محصولات خود را توسط اینفلوئنسرها به مخاطب هدف خود بشناسانید. وقتی یک اینفلوئنسر محتوای مورد تایید شما را پست می‌کند، از طریق بستن کمپین و پرداخت هزینه توافق شده با پیج‌های مشهور، می‌توانید این محتوا را برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در صفحات دیگر به عنوان پست‌های اشتراکی یا استوری منتشر کنید. این نوع تبلیغات بر اساس اعتماد و تعاملی است که اینفلوئنسرها با فالوورهای خود ایجاد کرده‌اند و از این طریق می‌توانید به دیده شدن محصول خود کمک کنید.

تبلیغات بر اساس جمع‌آوری اطلاعات کاربران

این نوع تبلیغات برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، مانند آدرس ایمیل، مستقیماً در اینستاگرام طراحی شده‌اند. این تبلیغات برای مشاغلی مفید است که به دنبال ایجاد لیست ایمیل، تبلیغ خبرنامه، یا گرفتن اطلاعات تماس برای تولید سرنخ هستند.

تبلیغات تعاملی

یکی از برترین نوع تبلیغات ایجاد تعامل با مخاطبان است. در این روش اینستاگرام عناصر تعاملی را در برخی از قالب‌های تبلیغاتی خود، مانند نظرسنجی یا استیکرهای سؤالی، گنجانده که می‌توان از آن‌ها برای در تبلیغات در استوری استفاده کرد. این ویژگی‌ها تبلیغات را جذاب‌تر کرده و به ایجاد یک تعامل دو طرفه بین برند و مخاطب کمک می‌کند.

هدف‌گذاری و بهینه‌سازی تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام از طریق مدیر تبلیغات فیس بوک مدیریت می‌شود که توانایی شناخت مخاطب هدف از جمله سن، جنسیت، مکان، علایق، رفتارها و مخاطبان سفارشی را به مدیران اینستاگرام ارائه می‌دهد. برندها همچنین می‌توانند برای گروه مخاطبان مشابه خود ویژگی‌های مشخصی را برنامه‌ریزی کنند تا از این طریق به پایگاه مشتریان فعلی خود دسترسی پیدا کنند.

بهترین روش‌ها برای تبلیغات در اینستاگرام

تمرکز بر تصاویر با کیفیت بالا: اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر ایده‌های بصری است، بنابراین استفاده از تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا بسیار مهم است.

حفظ محتوا برای موبایل: بیشتر کاربران اینستاگرام از طریق موبایل به برنامه دسترسی دارند، بنابراین تبلیغات باید با در نظر گرفتن مشاهده صفحه تلفن همراه طراحی شوند.

از زیرنویس‌های جذاب استفاده کنید: یک عنوان جذاب و قوی برای شروع ویدیو (قلاب) می‌تواند باعث تعامل کاربر شود و ویدیو را تا انتها دنبال کند.

داستان‌سرایی با ایجاد حس تعلیق: تبلیغاتی که داستان قانع‌کننده‌ای را روایت می‌کنند، اغلب بهتر از تبلیغات ساده به نظر خواهند رسید.

نظارت و بهینه‌سازی: به طور مداوم عملکرد تبلیغات را از طریق الگوریتم‌های اینستاگرام دنبال کنید و محتواهای تبلیغاتی بر اساس آنچه تعامل با مخاطبان شما را بیشتر می‌کند نوشته شود.

با انتخاب نوع مناسب قالب محتوا و استراتژی تبلیغات، کسب‌وکارها می‌توانند به طور موثر به بازار هدف خود در اینستاگرام دست پیدا کنند و درگیر آن شوند. از این طریق می‌توانند مشتری‌های بیشتری را برای بازدید از سایت و فروش محصولات خود ترغیب کنند.