تبلیغات در موبایل

تبلیغات در اپلیکیشن موبایل

تبلیغات درون برنامه‌ای یا تبلیغات در اپلیکیشن

 

تبلیغات درون برنامه‌ای یا تبلیغات در اپلیکیشن در دنیای مدرن امروزی سریع‌ترین روش تبلیغات موبایلی در بازارهای رقابت اپلیکیشنی است. تنوع زیاد در بین اپلیکیشن‌های موبایلی، از انواع بازی‌ها گرفته تا اپ‌های مسیریاب، لایف استایل، موسیقی، اخبار و غیره باعث شده تا مردم زمان بیشتری را برای استفاده از آن‌ها قرار دهند. این موضوع در دنیای بازاریابی و تبلیغات اهمیت پیدا کرد و انواع تبلیغات اپلیکیشنی جای خود را به گوشی‌های تلفن همراه باز کردند. از طرفی گویا کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی هم ترجیح می‌دهند این تبلیغات را ببینند تا پول برای خرید یا ادامه بازی و دیگر موارد خرج کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد این نوع از تبلیغات و تاثیری که روی رقابت در بازار نصب و کسب درآمد از اپلیکیشن‌های رایگان خواهد گذاشت، با شما حرف بزنیم.

 

تبلیغات درون برنامه‌ای یا تبلیغات اپلیکیشنی یعنی چه؟

 

بعضی کلمات و اسامی در دنیای مدرن می‌توانند به راحتی منظور نویسنده را درباره موضوعی که صحبت می‌کنند، برسانند. اگر حتی مدت کوتاهی از داشتنِ یک گوشی هوشمند و نصب تعدادی اپلیکیشن متنوع مانند موسیقی یا بازی روی گوشی شما گذشته باشد، قطعا هنگامی که اینترنت گوشی شما روشن است، یکی دو مورد از این تبلیغات موبایلی را روی برنامه‌های تلفن همراه خود دیده‌اید. بیشترین کارایی این تبلیغات در حوزه معرفی کسب‌وکار در اپلیکیشن‌های موبایلی و تبلت‌ها است. انواع مختلفی از این تبلیغات را به شکل‌های مختلف مانند متن و تصویر، بنرهای تمام‌صفحه و از همه مهم‌تر، تصاویر ویدئویی در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها دیده‌اید. در ادامه این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

تبلیغات موبایلی برای انواع ‌کسب‌وکارها

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام گوش دادن به موسیقی آنلاین مورد علاقه‌تان، تبلیغ یک کلینیک دندان‌پزشکی یا خرید یک ویلا در آنتالیا را شنیده باشید؛ تبلیغات در اپلیکیشن برخلاف تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید، دو دلیل مهم دارد:

  1. لندینگ پیج (صفحه‌ی یک ‌کسب‌وکار که هر فرد با دیدن تبلیغ یا موضوع مشابه، روی آن کلیک کند و وارد سایت شود)
  2. صفحه اپلیکیشن در فروشگاه‌هایی مثل گوگل پلی، بازار و مایکت

 

چرا تبلیغات در اپلیکیشن‌ها برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

 

تبلیغات موبایلی برای سه گروه از مردم مناسب است و نیاز افراد را برطرف می‌کند. در هر پروسه از تبلیغات اپلیکیشنی سه دسته از افراد با موقعیت‌های مختلف درگیر خواهند شد:

  • کسب‌وکارها، چون می‌توانند هر گروه شخصیتی، از کودک و نوجوان تا افراد مسن را با خود همراه کنند.
  • صاحب اپلیکیشن، چون می‌تواند بدون پرداخت پول و ایجاد هزینه اضافه، درآمد خود را افزایش دهد.
  • کاربر، چون می‌تواند اپلیکیشن مد نظر خود را به صورت رایگان، دانلود و نصب کند.

 

همین موضوع باعث شده تا دنیای این نوع تبلیغات بسیار پرکاربرد شده باشد و ‌کسب‌وکارهای مختلف برای دستیابی به مشتری‌های بیشتر، این نوع از تبلیغات را انتخاب کنند.

یکی دیگر از مواردی که این تبلیغات را کاربردی کرده است، نوع این تبلیغات به ازای رفتار کاربر است؛ بدین معنی که تا وقتی کاربر تبلیغ را نگاه می‌کند و کاری برای ورود یا نصب اپ شما انجام ندهد، از حساب شما پولی کم نمی‌شود. اما در مرحله بعد وقتی کاربر وارد مقصد تبلیغ شده و مواردی مانند پر کردن فرم ثبت‌نام و دانلود اپلیکیشن را انجام دهد، هزینه‌ای را پرداخت خواهید کرد.

یک موضوع مهم دیگر این است که با بلاک کردن تبلیغات از جانب کاربر، ارسال تبلیغات اپلیکیشنی متوقف نمی‌شود و همواره برای کاربر نمایش داده خواهد شد.

 

انواع تبلیغات درون برنامه‌ای

 

یکی از مواردی که تبلیغات موبایلی را پر کاربرد می‌کند، آن است که مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند. همچنین به خاطر ایجاد علامت ضربدر برای بستن تبلیغ، تجربه کاربر از دیدن این تبلیغات را بهبود می‌بخشد.

همان طور که خودتان هم حتما دیده‌اید، تبلیغات درون برنامه‌ای انواع و اقسام گوناگونی دارد. در این بخش قصد داریم شما را با انواع اپلیکیشنی این تبلیغات آشنا کنیم.

 

تبلیغات بنری در اپلیکیشن

 

اولین و ساده‌ترین مورد مستطیل‌های کوچک شامل تصویر و متن هستند که بالا یا پایین صفحه نمایش داده می‌شوند. وقتی صفحه موبایل را اسکرول می‌کنید، این تصاویر هم جابه‌جا می‌شوند.

 

تبلیغات همسان مشابه رنگ اپلیکیشن

 

این تبلیغات خیلی شبیه اپلیکیشن میزبان هستند و به همین علت مزاحمت بصری برای کاربر ایجاد نمی‌کنند. با توجه به آنکه این روش‌ها بیشتر جلب توجه می‌کنند و باعث ایجاد اختلال هم نمی‌شوند، برای جذب مشتری مناسب‌تر است.

 

تبلیغات بینابینی تمام‌صفحه

 

تبلیغات بینابینی، تمام صفحه را پوشش می‌دهند و تا زمانی که خود کاربر صفحه را نبندد یا از آن خارج نشود ادامه خواهند داشت. معمولا این تبلیغات بین دو مرحله از بازی نمایش داده می‌شوند و باعث اختلال در عملکرد کاربر نمی‌شوند و این یعنی فرصتی ناب برای جلب توجه!

 

تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن

 

این نوع از تبلیغات اپلیکیشنی یکی از پر تکرارترین نوع تبلیغات درون برنامه‌ای در جهان بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها به شمار می‌رود. شاید بارها دیده‌اید که این ویدئوهای تبلیغاتی هنگام پخش موزیک یا بازی نمایش داده می‌شوند. در این نوع تبلیغات می‌توانید مخاطب را مستقیم و با نشان دادن بهترین بخش‌های اپلیکیشن مقصد قانع کنید.

 

تبلیغات نصب اپلیکیشن

 

تمامی تبلیغات درون برنامه‌ای که تا اینجا در موردش صحبت کردیم، اگر با هدف نصب اپلیکیشن ارائه شوند، شما را به سمت دانلود و نصب اپلیکیشن هدایت می‌کنند. تنها زمانی که کاربر اپ را نصب کند، هزینه تبلیغات از شما کسر می‌شود.

 

تبلیغات پوش Push

 

در تبلیغات آنلاین، تبلیغات Push به گروهی از تبلیغات گفته می‌شود که نوتیف آن از طریق پیام یا روش‌های دیگر برای مخاطب ارسال می‌شود. مزیت این روش در آن است که لازم نیست مخاطب برای دیدن تبلیغ، حتما در فضای اپلیکیشن فعالیت داشته باشد و تبلیغ را در هر فاصله زمانی دریافت می‌کند.

قالب این تبلیغات بر پایه متن یا عکس است. در این روش‌ها خلاقیت متن یا عکس ارسالی برای مخاطب باید خیلی بالا باشد تا مخاطب را ترغیب کند که حتما پیام را باز کرده و مراحل مورد نظر را دنبال و تکمیل کند.

 

جمع‌بندی

 

سعی کردیم در این مقاله تا حدودی شما را با تبلیغات اپلیکیشنی یا تبلیغات درون برنامه‌ای آشنا کنیم. دنیای دیجیتال و ‌کسب‌وکار آنلاین روش‌های مدرن و مخصوص به خود را دارد که روزبه‌روز هم گسترده‌تر می‌شود. می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، هر روز بیشتر رو به جلو حرکت کنید.